یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

parsaa

نگاهي به تاريخ آرايشگري مردانه در ايران

۸ بازديد

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان، آرايشگري مردانه، در كسوتي كه امروز مشاهده مي‌كنيد، پيشينه زيادي ندارد. در واقع از ميانه دوره پهلوي اول بود كه چنين آرايشگاه‌هايي با سبك و سياق غربي، ابتدا در تهران و سپس در ديگر شهر‌ها ايجاد و با اقبال عمومي روبه‌رو شد؛ اما واقعيت آن است كه آرايشگري كه روزي روزگاري در تاريخ ايران، آن را با عنوان سلماني يا دلاكي مي‌شناختند، قدمتي طولاني داشت و خدماتي كه صاحب اين شغل به مردم ارائه مي‌كرد، بسيار بيشتر آن‌چيزي بود كه امروزه مي‌بينيد.

سلماني يا دلاك، دست‌كم از دوره صفويه به اين‌سو، يك نيمه‌پزشك يا نيمه‌دندان‌پزشك هم بود! سلماني‌ها در كشيدن دندان‌هاي پوسيده، تبحر داشتند و اين كار را با انبر‌هاي مخصوصي انجام مي‌دادند.

آن‌ها گاه مهارت شكسته‌بندي خود را هم رو مي‌كردند و ضماد‌هايي را براي درمان كچلي يا بيماري‌هاي قارچي و همين‌طور بستن زخم‌هاي گوناگون، در اختيار مشتريان مي‌گذاشتند و حتي بعضي وقت‌ها، حجامت هم انجام مي‌دادند؛ به همين دليل، شغل سلماني، شغلي پردرآمد محسوب مي‌شد و معمولاً شاغلان به آن، بيكار و بي‌پول نبودند.

در اين بين، تعدادي از سلماني‌ها هم وجود داشتند كه به دليل فقدان بيشتر تخصص‌هايي كه برشمرديم، تنها به تراشيدن سر مشتري و اين اواخر، ماشين‌كردن آن با دستگاه‌هاي دستي، اكتفا مي‌كردند.

مقالات بيشتر:آموزشگاه آرايشگري مردانه در بلوارفردوس

آموزشگاه آرایشگری زنانه و مردانه در تهران

در اینجا به معرفی 10 تا از بهترین آموزشگاه های آرایشگری زنانه و مردانه در تهران پرداخته ایم، توجه داشته باشید که لیست زیر حاصل تحقیق در زمینه آموزشگاه آرایشگری زنانه و مردانه صورت گرفته ، به این معنا نیست که دیگر آموزشگاه ها خوب نیستند ولی میتوان گفت این لیست با توجه به تحقیق ما بهترین ها بوده اند.

 آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران 

امیدواریم که بتوانید بهترین ها را جهت آموزش خود برگزینید ، چرا که کار را با چه مجموعه ای شروع می کنید ، خود بسیار مهم است و آینده شغلی شما وابسته به آن می باشد، توجه داشته باشید تمام مجموعه های زیر کاملا موجه بوده و زیر نظر سازمان فنی می باشند و مدارک معتبر ارائه می دهند.

آموزشگاه آرایشگری مردانه تهران

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.