جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

parsaa

تساوي مي‌تواند به زنان ضربه بزند

۱۰ بازديد

او با بيان اين كه بايد امكان ازدواج در سن باروري انجام شود گفته بايد ارزش‌هاي اخلاقي و ديني زن بودن و مادر بودن تقويت شود.

انسيه خزعلي، معاون زنان و خانواده ابراهيم رئيسي؛

تساوي مي‌تواند به زنان ضربه بزند

انسيه خزعلي، معاون زنان و خانواده ابراهيم رئيسي، رييس جمهور ايران در اولين نشست خبري خود قول داد معاون زنان و امور خانواده همه اقشار زنان باشد.

به گزارش اسپادانا خبر، او تأكيد كرد:

هر ظلمي به زنان از‌جمله ازدواج پيش از بلوغ جنسي، جسمي، اقتصادي و فرهنگي و محروميت از فعاليت‌ها اجحاف در حق زنان است اما بسياري از مسائل ابلاغي حل نمي‌شوند و بايد ورود فرهنگي به هر مسئله‌اي را در نظر داشت. با هر نوع ظلمي كه به زنان شود و طبيعتا ازدواج قبل بلوغ كه اين ظلم را مضاعف كند موافق نيستيم. چه اين ارتباط در قالب ازدواج و چه ارتباط‌هايي كه قانوني نشده باشند در مرحله اول نياز به كار فرهنگي دارد. يعني حتي اگر قانون بگذارد و نتوانيم فرهنگ‌سازي داشته باشيم باز كودكاني مورد معامله و اجحاف قرار مي‌گيرند. لازم است در اين راستا از دو بعد فرهنگي و قانوني برنامه‌ريزي داشته باشيم»‌.

مقالات بيشتر:آرايشگاه زنانه جيحون

او گفت:

«من در 16سالگي ازدواج كردم اما شرايطي را براي همسرم گذاشتم كه شايد زنان 30ساله اين شرايط را نگذارند. حق طلاق، تحصيل و كار و... ازجمله حقوق مدنظرم بود. من اين حقوق را روي كاغذ نوشتم و خدمت پدرم دادم و ايشان گفتند با همه‌اش موافقم جز طلاق اما چون تو مي‌خواهي اين را هم لحاظ مي‌كنيم. بايد پذيرفت كه در مسئله زنان و ازدواج رشد فكري بسيار مهم است».

او افزود:ما بايد روي سبك زندگي‌مان كار كنيم. بايد ارزش‌هاي اخلاقي و ديني زن بودن و مادر بودن تقويت شود. توجه به طبيعت جزو سبك زندگي است كه بايد به آن توجه كنيم. زنان زيادي اعلام آمادگي مي‌كنند كه در حوزه سبك زندگي وارد شوند. نبايد به دختران ظلم شود. بسياري فراتر از قانون دختران كودك را به ازدواج درمي‌آورند. كودكان كار هم بايد مورد توجه قرار بگيرند. تساوي مي‌تواند ضربه‌زننده به زنان باشد. هر كسي بايد در جاي خودش قرار بگيرد نسبت به نيازها و طبيعتش. با گفتمان انقلاب اسلامي مي‌توانيم اين كار را انجام دهيم.

او در پاسخ به پرسشي درباره چرايي مسكوت‌ماندن مطالباتي نظير گواهينامه موتور، ورود زنان به ورزشگاه‌ها و حذف غربالگري مادران باردار گفت:

«حتما بايد كارگروهايي تشكيل شود و كار را تخصصي پيش ببريم و اگر تصميمي گرفته شد گزارش دهيم. دوست داريم از جلساتي به صورت تريبون باز براي اظهار همه نظرات استفاده كنيم و به صورت تخصصي هم كارگروه‌هايي را براي كودك همسري، غربالگري و بحث حضانت مي‌گذاريم».

خزعلي درباره كاريكاتور «آتنا فرقداني» در وصف انسيه خزعلي و اظهاراتي كه در‌خصوص اخراج او از دانشگاه الزهرا توسط انسيه خزعلي مي‌شود گفت:

 

«از شما مي‌خواهم پيش از پذيرش هر خبري اسناد بخواهيد. آتنا فرقداني از فارغ‌التحصيلان دوره شبانه دانشگاه ما بودند. به من گفتند ايشان از دانشجويان ممتاز است كه مي‌تواند بدون كنكور در مقطع فوق‌ليسانس تحصيل كند اما زندان است. ما از خانواده ايشان دعوت كرديم و جزئيات اين ماجرا را جويا شديم و آنها هم نكاتي را مطرح كردند. من در آن جلسه تأكيد كردم كه حتي اگر خانم فرقداني زنداني باشد بايد تحصيلش را ادامه دهد و ما هم پيگير پرونده او مي‌شويم و خواستيم دراين‌باره پيگيري كنند. بعد از آزادي جلسه‌اي به دفتر من آمدند و قرار شد براي ثبت‌نام در مقطع ارشد به دانشگاه بيايند اما نيامدند. من تمام تلاشم را كردم ولي نتيجه اين شد و متوجه شدم ما مأمور به تكليفيم و نه نتيجه اما دوست داشتم نتيجه غير اين باشد. سندي كه در سايت دانشگاه است مي‌گويد هنوز ايشان در دانشگاه ثبت‌نام نكرده است. بايد سند ارائه دهد كه اخراج شده است. بعد هم خانم فرقداني از من كاريكاتوري كشيد كه ازقضا من بسيار اين كاريكاتور را دوست دارم».

معاون امور زنان و خانواده تأكيد كرد:

«جمعيت اختصاص به زنان ندارد و بحث استراتژيك كشور است و در سال‌هاي متمادي شعار مجامع بين‌المللي اين بوده كه جمعيت يعني قدرت و اگر بتواني جمعيت را حفظ كني و جمعيت جوان داشته باشي قدرتمندي بنابراين بحث جمعيت مرتبط با كشور و خانواده و مرد و زن است و بايد اين مسئله به‌عنوان يك حركت استراتژيك و نگاه دورانديشانه براي كشور در نظر گرفته شود و تسهيل ازدواج هم براي مردان و هم براي زنان است. اگر در سني ازدواج انجام نشود ممكن است به تجرد قطعي برسد. بايد امكان ازدواج در سن باروري انجام شود. نقش زنان محوري است و بايد درمان‌هاي ناباروري انجام شود. بيمه درصدي از هزينه ناباروري را پوشش مي‌دهد كه ان‌شاءالله به‌طور كامل پوشش دهد. همان‌طور كه تبليغ شد تا جمعيت كاهش يابد بايد تبليع شود تا ترغيب به جمعيت‌آوري انجام گيرد».

مقالات ديگر:باغ تالار جاجرود

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.