جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

parsaa

انجام اولين زايمان بي درد به روش بي حسي موضعي (اسپاينال) در بهار

۱۳ بازديد

زايمان بي درد به روش بي حسي موضعي (اسپاينال) براي اولين بار در بيمارستان آيت اله بهاري (ره) انجام شد.

به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان؛ رئيس بيمارستان آيت اله بهاري از آغاز اجراي روش زايمان بي درد در بخش زنان و زايمان بيمارستان آيت اله بهاري خبر داد.

مقالات بيشتر:دندانپزشكي در سعادت آباد

دكتر امام اظهار كرد: در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱٫۰۶٫۰۹ براي اولين بار زايمان بدون درد براي مادر ۲۳ساله به روش اسپاينال توسط متخصص بيهوشي و متخصص زنان و زايمان با همراهي تيم بيهوشي و ماما در بخش زنان و زايمان اين مركز انجام شد.

وي افزود: تمام مادراني كه تمايل به زايمان بي درد داشته باشند با مراجعه به كلينيك زنان و زايمان بيمارستان آيت اله بهاري در صورت دارا بودن شرايط مي‌توانند اين روش را انتخاب كنند.

در اين روش ،با بي حس كردن اعصاب ناحيه نخاعي تجربه بي دردي براي مادر فراهم مي شود و مادر مي تواند درد هاي زايماني را به راحتي تحمل و زايمان طبيعي را در موقعيت خوشايندي تجربه كند.

مقالات ديگر:وكيل پايه يك دادگستري تهران

زایمان در منزل یک تجربه‌ی تازه و متفاوت برای زنانی است که تمایل دارند در محیطی آرام و طبیعی، بدون مداخلات پزشکی اضافی، و با حضور مامای متخصص، این رویداد مهم را تجربه کنند. در این روش، زنان معمولاً با استفاده از تکنیک‌های تنفسی و روش‌های مراقبتی، بدون استفاده از داروهای تسکین درد، به دنیا می‌آورند. این روند اغلب به عنوان یک تجربه قدرت‌بخش و متحول‌کننده توصیف می‌شود که به مادران امکان می‌دهد به طور کامل و مستقل در فرایند زایمان شرکت کنند و ارتباط نزدیکی با نوزاد خود برقرار کنند. با این حال، برای انجام زایمان در منزل، نیاز به بررسی دقیق و آماده‌سازی کافی و همچنین مراقبت از امکانات پزشکی ضروری است تا در صورت بروز هرگونه مشکل، امکان مداخله و انتقال به مراکز پزشکی تضمین شود.

 

هرچند که برخی افراد به زایمان در منزل روی می‌آورند، اما در مواردی ممکن است نیاز به مراجعه به بیمارستان و استفاده از خدمات پزشکی حرفه‌ای باشد، به‌خصوص اگر پیش‌بینی‌های پزشکی نشان دهد که زایمان به طریق طبیعی در خانه ریسک‌های بیشتری را به همراه دارد یا در صورت بروز مشکلاتی از جمله نیاز به عمل جراحی. در نهایت، تصمیم برای زایمان در منزل یا بیمارستان باید با مشاوره و توصیه‌ی پزشک خانواده و مامای مسئول گرفته شود تا بهترین تجربه و مراقبت برای مادر و نوزاد فراهم شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.