سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

parsaa

طلبه‌هايي كه ناجي كارتن خواب‌هاي شهر شدند

۱۴ بازديد

گروه جهادي ابوتراب سيستان يكي از گروه‌هاي جهادي طلاب منطقه زابل است كه در راستاي ساماندهي بزرگترين معضل جامعه يعني كارتن خوابي و اعتياد در تلاش است تا اين معضل اجتماعي را در زابل حذف كند.

به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ رضا صيادي مسئول گروه جهادي ابوتراب سيستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: گروه جهادي ابوتراب سيستان كه منتسب به نام مبارك مولا علي (ع) است با تاسي از سيره و روش امام علي(ع) اقدام به فعاليت هاي جهادي در منطقه سيستان كرده است.

وي با بيان اينكه اين گروه جهادي بيش از ۶ سال است كه در منطقه سيستان با كمك مردم فعاليت دارد، افزود: اعضاي اين گروه متشكل از طلاب حوزه علميه زابل هستند كه به صورت كاملا جهادي و خود جوش در كمك به محرومين تلاش مي كنند.

 مقالات بيشتر:قيمت ايمپلنت دندان

صيادي بيان كرد: هزينه هاي اين گروه جهادي كاملا از كمك هاي مردمي است و هيچ گونه كمكي از هيچ ارگان دولتي  دريافت نمي شود.

مسئول گروه جهادي ابوتراب سيستان تصريح كرد: در اين گروه جهادي علاوه بر كمك هاي معيشتي و پوشاك مكاني براي افراد كارتن خواب در نظر گرفته شده است به نام تكيه گاه مولا علي (ع) كه در اين مكان افراد كارتن خواب يا همان فراموش شدگان شهر ساماندهي مي شوند.

وي با اشاره به اينكه در اين مكان يك وعده غذاي شام، لباس تميز ، پانسمان و درمان زخم هاي بدنشان و استحمام براي افراد انجام مي شود، گفت: در اين  مكان كه در بقعه شهيد طباطبايي به صورت موقت راه اندازي شده است،  امكانات استحمام و مسائل بهداشتي مناسبي نداريم و در همين راستا به دنبال زمين مستقل بوديم كه خوشبختانه با كمك خيرين توانستيم زمين مناسب را خريداري و با كمك هاي مردمي و خيرين به زودي ساخت و ساز مكان  مناسب با تجهيزات كامل را براي ساماندهي بهتر اين افراد آغاز خواهيم كرد.

صيادي بيان كرد : در تكيه گاه مولا علي (ع) كه در ماه رمضان سال گذشته استارت ساماندهي كارتن خواب ها را آغاز كرديم تا كنون بالغ بر ۱۰ نفر از اين افراد كه به اعتياد دچار شده بودند را ترك و زمينه اشتغال براي برخي از اين افراد نيز فراهم شده است.

وي با اشاره به اينكه اين مكان همانطور كه از اسم ان معلوم است مكاني است براي تكيه كردن افرادي كه به دليل بيماري اعتياد از شغل و خانواده هاي خود طرد و آواره كوچه و خيابان ها شده اند ادامه داد: در اين مكان مستقيم به افراد نمي گوييم كه بيايد ترك كنيد بلكه با رفتار مناسب و مهربانانه افراد را را جذب و خودشان به ترك مواد مشتاق مي شوند.

وي ادامه داد: بسياري از افراد بعد از ترك به آغوش گرم خانواده هاي خود بازگشتند و در حال حاضر زندگي خوب و رضايت بخشي را دارند.

صيادي اظهار كرد: به چند ارگان مربوطه هم مراجعه كرديم براي همراهي اما متاسفانه جمع آوري كارتن خواب ها كه در وظايف اصلي اين ارگان ها است همراهي و همكاري نكردند.

وي ادامه داد: بهترين تكيه گاه و پشتيبان ما مردم هستند و خودشان به صورت خود جوش كمك مي كنند و تا وقتي ظرفيت مردم باشد  ما هيچ نيازي به ارگان دولتي نداريم.

 

وي فعاليت تبليغاتي گروه را بيشتر در فضاي مجازي عنوان كرد و از مردم و خيرين خواست تا مثل هميشه همراه و هميار اين گروه جهادي تا حذف كامل كارتن خوابي در سطح منطقه زابل باشند.

وي در پايان ساخت خانه براي افراد معلول، تهيه وسايل زندگي براي افراد محروم، تهيه جهيزيه براي نوعروسان كم بضاعت و تهيه بسته هاي معيشتي براي محرومين شناسايي شده در طول سال را از ديگر اقدامات اين گروه جهادي در سطح منطقه سيستان برشمرد.

مقالات ديگر:وكيل غرب تهران

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.