پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

parsaa

اين عروس خانم مشهدي مرد بود / بازداشت شد

۱۱ بازديد

حوادث ركنا: شرط ازدواج كه به نصب بدافزار جاسوسي منجر شد و هست‌ و‌ نيست مرد جوان را به باد داد.

اين عروس خانم مشهدي مرد بود / بازداشت شد

شيادي مرد زن نما در باشگاه همسريابي برايش دردسرساز شد.

مقالات بيشتر:عروس سرا تهران

ذهنم درگير بود و دلم مي خواست شخصي را در زندگي ام به صورت موقتي داشته باشم. از سويي نمي توانستم درددلم را به كسي بگويم. دلم نمي خواست ذهنيت خانواده در مورد من تغيير كند. مدتي بود كه در يك گروه تلگرامي كه از قضا دنبال كننده بسيار زيادي هم داشت عضو شده بودم. مواردي در آنجا به عنوان ازدواج موقت مطرح مي شد و هركس بسته به توانايي مالي كه داشت مورد خود را انتخاب و سپس با طرف مقابل وارد گفت وگو مي شد.

در اين بين پست زني جوان نظرم را جلب كرد. مواردي كه او در پيامش اشاره كرد بود با شرايط من هم خواني داشت براي همين به صفحه او مراجعه كردم و با او وارد گفت وگو شدم.

رابطه مان چند روزي در تلگرام به صورت مجازي ادامه داشت. عاشقش شده بودم. زني مؤدب جلوه مي كرد و در حرف هايش سعي مي كرد مراتب ادب و احترام را رعايت كند. از او خوشم آمده بود و دلم مي خواست هرچه سريع تر ببينمش. چند بار از او درخواست كردم كه قراري را ترتيب دهد تا همديگر را ببينيم اما هر بار زير بار درخواست من نمي رفت. او گفت براي شكل گيري اين ازدواج بايد در سامانه باشگاه عضو شوم و بعد هم يك نرم افزار موبايلي را در همان صفحه برايم فرستاد.همان نرم افزار سبب شد تا همه هست و نيستم را ببازم.

سابقه كيفري ندارد و فكرش را هم نمي كرد دستش براي قانون رو شود. زماني كه مأموران او را در خانه اش به دام انداختند از تعجب سرش داشت شاخ در مي آورد. براي اينكه خودش را از دسته نيندازد، شروع كرد به آسمان ريسمان بافتن و مدعي شد هيچ نقشي در پرونده كلاهبرداري ندارد.

خودش خوب مي دانست كه سرقت پول هاي مرد بخت برگشته كار چه كسي است اما ديوار حاشايش بلند بود و همه چيز را از دم انكار مي كرد. ديگر دستش براي مأموران رو شده بود. آن ها ردش را درست زده بودند و همه تراكنش هاي مالي به او ختم مي شد. البته يك معما در پرونده وجود داشت. اگرچه شاكي پرونده مدعي بود زني جوان هست و نيستش را به باد داده اما همه شواهد و مستندات به اين مرد جوان ختم مي شد؛ موضوعي كه يك علامت سؤال بزرگ براي مأموران پليس ايجاد كرده بود.

تحقيقات اين پرونده ادامه داشت تا اينكه بدافزار نصب شده بر روي گوشي تلفن همراه شاكي، گره اين پرونده را باز و حقيقت را روشن كرد. بدافزار جاسوسي كه مأموريت يافته بود سرمايه چند ده ميليوني او را بالا بكشد.

با شكايت مرد 40 ساله كه 64 ميليون تومانش را باخته بود، مأموران پليس چناران وارد عمل شدند و تحقيقات خود را آغاز كردند.

در بررسي هاي اوليه مأموران و تعدد اين گونه پرونده هاي كلاهبرداري مجازي احتمال هك شدن گوشي تلفن همراه شاكي مطرح شد بنابراين پرونده براي بررسي بيشتر در اختيار مأموران پليس فتاي مركز استان خراسان رضوي قرار گرفت.

مجريان قانون در همان ابتدا به بررسي دقيق اظهارات مال باخته پرداختند كه مشخص شد او با عضويت در يك گروه تلگرامي با زني جوان آشنا شده و سپس با درخواست اين فرد، نرم افزاري را به عنوان عضويت در باشگاه همسران بر روي گوشي تلفن همراهش نصب كرده است.

با بررسي نرم افزار موصوف مأموران دريافتند كه اين نرم افزار موبايلي نوعي بدافزار جاسوسي است كه در همان ابتدا از كاربر مي خواهد تا به او اجازه دسترسي به پيامك ها و تصاوير را بدهد. شاكي بي اطلاع از اين بدافزار بوده و چون قصد ازدواج داشته بدافزار را نصب كرده و براساس نقشه سازندگان اين نرم افزار پيش رفته است.

در ادامه بدافزار از مال باخته مي خواهد تا براي پرداخت حق عضويت در باشگاه همسران مبلغ 2000 تومان را بپردازد. شاكي نيز وارد درگاه به ظاهر بانكي بدافزار شده و اطلاعات حسابش را وارد مي كند. از سوي ديگر چون بدافزار دسترسي كامل به پيامك هاي شاكي پيدا كرده رمز پوياي ارسال شده را براي فرد مورد نظر بفرستد. همين عمليات به ظاهر ساده به فيشينگ اطلاعات بانكي مال باخته ختم مي شود و بود و نبودش سرقت مي شود.

بدافزاري كه همه موجودي حساب شاكي پرونده را بالا كشيده و حساب بانكي اش را صفر كرده بود.

روز گذشته رئيس پليس فتاي استان خراسان رضوي با تأكيد بر اينكه هيچ اقدام مجرمانه اي در بستر فضاي مجازي از ديد پليس مخفي نمي ماند گفت: در اين پرونده مردي جوان با معرفي خود به عنوان زني مطلقه و با راه اندازي گروهي تلگرامي تحت عنوان «همسريابي» فردي را فريب داده و بعد از به دام انداختن طعمه خود، نقشه مجرمانه اش را عملي ساخته است. او براي اينكه بتواند به حساب مال باخته كه مردي 40 ساله و اهل و ساكن شهرستان چناران است، دست يابد ابتدا اعتماد او را جلب كرده و سپس بدافزار جاسوسي خود را در اختيار اين فرد قرار مي دهد. متهم با اين توجيه كه مال باخته بايد در باشگاه همسران عضو شود و مدارك مورد نياز را تهيه و ارسال كند از اين فرد مي خواهد بدافزار موصوف را نصب كند.

سرهنگ جواد جهانشيري ادامه داد: حالا با نصب نرم افزار، روند كلاهبرداري در مسير تكراري فيشينگ مي افتد و مال باخته با دستان خودش زمينه خالي شدن حسابش را براي متهم آماده مي كند.

اين مقام ارشد پليس فتاي استان بيان كرد: مأموران پس از انجام تحقيقات اوليه و با استفاده از مهندسي اطلاعات در فضاي سايبري رد متهم را در شهرك قدس شهرستان چناران زدند و او را دستگير كردند. متهم ابتدا حاضر به همكاري با قانون نبود اما در ادامه تحقيقات، وقتي با مستندات و ادله موجود روبه رو شد به جرمش اعتراف كرد. اين جوان 26 ساله معترف شد كه خود را به عنوان زن جا زده و با ترفند فيشينگ اطلاعات 64 ميليون تومان را از طريق خريد اينترنتي سرقت كرده است. متهم پس از تكميل تحقيقات در اختيار مقام قضايي قرار گرفت و پيگيري هاي پليسي براي كشف ديگر جرائم احتمالي او ادامه دارد.

مقالات ديگر:خانه سالمندان

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.